preloader

وبلاگ

مدیر عامل شرکت زیست درمان ماهان مطرح کرد؛ محققان پارک فناوری پردیس انحصار تولید داروی ضد اسهال دام را شکستند…

شرکت «زیست درمان ماهان» از اعضای پارک فناوری پردیس موفق به تولید «مکمل ضد اسهال دام بر پایه پروبیوتیک و پری بیوتیک» با نام تجاری (دیاکرDiaCare) شده است.

اسهال در دام های نوزاد یکی از مهم ترین علل مرگ و میر است. مکمل های درمانی ضد اسهال سنتی بر پایه ORS، مایع درمانی و آنتی بیوتیک با توجه به مقاومت میکروبی، کارایی و تاثیر خود را از دست داده اند. دیاکر، مکملی بر پایه پروبیوتیک و پری بیوتیک است. این محصول در دامداری ها و اسب‌داری ها استفاده می شود.

محصولات مشابه این محصول، عمدتا در کشورهای اروپایی تولید شده اند (آلمان، ایتالیا، اسپانیا) و قیمت هر ساشه با وزن و مقدار مصرف مشابه حدودا 3 تا 5 یورو است. در حالی که مکمل ضد اسهال دیاکر به قیمتی کمتر از یک یورو به بازار عرضه می شود.

با توجه به ما به‌التفاوت حداقل 3 یورو با محصولات مشابه خارجی و این که ظرفیت تولید این محصول سالیانه 30 تن معادل 300هزار ساشه می باشد، می توان صرفه جویی حداقل 900هزار یورویی در سال را انتظار داشت. با افزایش استقبال بازار و توسعه تولید این محصول می توان صرفه جویی ارزی تا 2میلیون یورو در سال را انتظار داشت.

مهرداد فتاح، مدیر عامل شرکت زیست درمان ماهان، در مراسم رونمایی از «مکمل ضد اسهال دام بر پایه پروبیوتیک و پری بیوتیک» این شرکت در نوزدهمین اجلاس سالیانه پارک فناوری پردیس گفت: این محصول با نام تجاری (دیاکر DiaCare) به بازار عرضه شده است.

وی ادامه داد: اسهال در دام‌های نوزاد یکی از مهم‌ترین علل مرگ و میر، کاهش رشد و زیان اقتصادی در صنعت دام در تمام جهان است. این بیماری به دلایل ضعف سیستم ایمنی، تغذیه ای، میکروبی، ویروسی، انگلی رخ می‌دهد. پروتکل کلاسیک کنترل این بیماری درمان حمایتی- علامتی و استفاده از آنتی بیوتیک‌ها است.

فتاح افزود: مکمل‌های درمانی ضد اسهال سنتی بر پایه ORS، مایع درمانی و آنتی بیوتیک با توجه به مقاومت میکروبی، کارایی و تاثیر خود را از دست داده اند. دیاکر، مکملی بر پایه پروبیوتیک و پری بیوتیک است. این محصول در دامداری‌ها و اسب‌داری‌ها استفاده می‌شود.

مدیر عامل شرکت زیست درمان ماهان، گفت: درمان حمایتی-علامتی با استفاده از ORS و سرم تراپی به منظور تامین اب، الکترولیت و انرژی از دست رفته انجام می‌شود. نسل نوین مکمل‌های ضد اسهال دام که در ده سال اخیر به بازار آمده بر پایه منابع الکترولیتی آلی (شلاته)، منابع نوین انرژی (به جای گلوکز)، پروبیوتیک و پری بیوتیک است.

وی اضافه کرد: مکمل ضد اسهال DiaCare محصول شرکت دانش بنیان زیست درمان ماهان حاوی هر چهار جزء مورد نیاز دام مبتلا به اسهال است و با فرمولاسیون منحصر به فرد به بازار عرضه شده است.

فتاح افزود: تولید این محصولات در انحصار کشور‌های اروپای غربی و آمریکای شمالی (آلمان، ایتالیا، اسپانیا) بوده و حداکثر از سه جزء نوآورانه در این محصولات استفاده می‌شود.

وی گفت: شرکت زیست درمان ماهان از سال 1394 با سابقه 5 سال فرایند تحقیق و توسعه افتتاح شده و تاکنون 13 محصول پروبیوتیک برای تمامی گروه های حیوانی (صنعتی و حیوانات همراه) به بازار عرضه نموده که با افتخار می توان گفت کامل ترین سبد محصولات پروبیوتیک حیوانات در جهان متعلق به شرکت زیست درمان ماهان است. بطوری که ما برای تمام گروه های نشخوارکنندگان، پرندگان صنعتی و زینتی، آبزیان صنعتی و زینتی، اسب، حیوانات خانگی و زنبور عسل مکمل های پروبیوتیک اختصاصی و بومی را تولید و به بازار عرضه نموده ایم. در فاز جدید به دنبال تولید محصولات نوین زیست فناوری بر پایه پروبیوتیک ها هستیم که دیاکر اولین محصول از این دسته است.

گفتنی است امسال نیز به روال سال‌های گذشته مراسم رونمایی از محصولات جدید شرکت‌های پارک فناوری پردیس و تقدیر از آنها همزمان با اجلاس سالیانه پارک، در نوزدهم مهرماه برگزار شد.

تمامی شرکت‌های عضو پارک اعم از مستقر و غیر مستقر و همچنین اعضای شعب پارک ازجمله کارخانه‌های نوآوری، امکان حضور در این فراخوان را داشتند.

در فرایند ارزیابی متقاضیان بیش از ۲۷۰ شرکت عضو مورد بررسی قرار گرفتند و در پایان 6 محصول برای رونمایی در اجلاس سالیانه انتخاب و در نوزدهمین اجلاس سالیانه پارک فناوری پردیس رونمایی شدند.

 

گالری تصاویر:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مدیر عامل شرکت زیست درمان ماهان مطرح کرد؛ محققان پارک فناوری پردیس انحصار تولید داروی ضد اسهال دام را شکستند…

منو